Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Stiahnite si náš E-BOOK 
6 PRAVIDIEL PRE EFEKTÍVNE MEETINGY

Ako zistiť, čo zákazník skutočne potrebuje?

Pochopenie potrieb

Tomáša poveril jeho šéf tým, aby sa zúčastnil obchodného stretnutia s potenciálnou klientkou. Ide o manažérku siete kaviarní, ktorej chcú navrhnúť spoluprácu. Tomáš na tomto stretnutí zastupuje reklamnú agentúru. Zahájenie rozhovoru úspešne zvládol. Prelomil ľady, predstavil sa a vytvoril emočné prepojenie. Je na čase, aby pokračoval ďalej.

Druhá fáza, ktorá nasleduje po zahájení rozhovoru, je pochopenie potrieb. Tu je kľúčové kladenie otázok. Nie je to o kvantite – nechceš predsa klienta zdržiavať. Skôr sa zameraj na kvalitu. Spýtaj sa teda toľko otázok, ktoré ti umožnia zistiť, čo zákazníka trápi a čo potrebuje.

Pýtaj sa otvorené otázky

Tie začínajú slovami: prečo, ako, kedy, kde, čo. Umožnia zákazníkovi rozvíjať odpoveď. Tieto otázky je dobré pripraviť si ešte pred obchodným rokovaním. Práve nimi potom začni – ukážu tvoju pripravenosť. Inšpirovať sa môžeš Tomášom:

„Rád by som sa dozvedel niečo viac o Vašich kaviarňach. Na Facebooku ste nedávno oznámili, že približne o mesiac chystáte otvorenie už tretej kaviarne. Čo je pre Vás dôležité pri tejto expanzii?“

Klientka: „Je pre nás dôležité, aby aj naša najnovšia kaviareň zodpovedala konceptu, ktorý sme zaviedli. Samozrejme, aj tam chceme poskytovať prvotriedne služby. Tak, ako aj doteraz.“

Tomáš: „Rozumiem. Čo Vám ešte ostáva zariadiť?“

Klientka: „Priestory sú už takmer hotové, ostáva len zopár drobností. Čakáme ešte na dve potvrdenia. Musíme tiež vyriešiť propagáciu.“

V tomto momente zozbieral Tomáš dôležité informácie.

Buď pozorný poslucháč

Neboj sa ísť do hĺbky pri otázkach. Zaujímaj sa o potreby zákazníka, pretože vďaka tomu si môžeš získať jeho dôveru. Cieľom však nie je len sa porozprávať, ale odhaliť konkrétne potreby.

Tomáš: „Ako ste riešili propagáciu pri otvorení nových pobočiek doteraz?“

Klientka: „Dávali sme inzerát do novín, nechali sme vytlačiť letáky, dávali sme reklamné príspevky na Facebook.“

Tomáš: „A aké máte skúsenosti s reklamnými agentúrami?“

Klientka: „Nie veľmi pozitívne.“

Tomáš: „To je nepríjemné. Čo konkrétne bolo na tej spolupráci zlé?“

Klientka: „Nepriniesli nám výsledky, ktoré nám nasľubovali. Zároveň s nami nekonzultovali podstatné veci.“

Tieto informácie umožňujú Tomášovi identifikovať nevyriešené potreby – niekto spoľahlivý, kto by klientke pomohol s propagáciou novej kaviarne.

Over si, či správne pochopil informácie

Teraz prichádza odpoveď na otázku: kedy môžeš začať predávať?

Vtedy, keď vieš, čo zákazník potrebuje. Zároveň máš predstavu, ako mu pomôcť.

Over si u zákazníka ochotu vyriešiť potrebu otázkou. Tým by si mal získať súhlas od zákazníka, že mu môžeš dať ponuku.

Tomáš: „Ak som to správne pochopil – ak Vám pomôžeme s propagáciou novej kaviarne, pričom s vami ako agentúra budeme jednať transparentne a pomôžeme vám dosiahnuť výsledky, ktoré si spolu na začiatku stanovíme, tak budete so spoluprácou spokojná. Je tak?“

Klientka: „To znie dobre.“

Tu vidíš, že Tomáš ešte nič nepredával. Len si overil informácie, ktoré mu potenciálna klientka dala. Zároveň od nej získal nepriamy súhlas, že môže prísť s ponukou.

ZHRNUTIE

Pri pochopení potrieb je dôležité, aby si:

  • kládol správne otázky – hlavne tie otvorené (kde, kedy, prečo, ako, čo) 
  • pozorne počúval – zaujímaj sa o potreby zákazníka
  • si overil, či si správne pochopil informácie – zároveň tak získaš súhlas od zákazníka, že môžeš prísť s ponukou
Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
lynda course free download
download lenevo firmware
Premium WordPress Themes Download
free download udemy course

E-BOOK ZDARMA:
6 PRAVIDIEL PRE EFEKTÍVNE MEETINGY

STIAHNUŤ TERAZ >>

PRIHLÁSENIE NA ODBER NÁSTROJOV NA E-MAIL

Nový nástroj každý týždeň?

CHCEM ODOBERAŤ NÁSTROJE

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vzdelávacia platforma plná soft skills nástrojov patrí pod vzdelávaciu spoločnosť SUVko Coaching, ktorá tieto nástroje preveruje a trénuje vo firemnom vzdelávaní.
Kontaktné údaje
© Copyright 2018 - SUVko s.r.o.  - Všetky práva vyhradené
Scroll Up
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram