Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Stiahnite si náš E-BOOK 
6 PRAVIDIEL PRE EFEKTÍVNE MEETINGY

Čo musíš vedieť, aby si svojich zamestnancov inšpiroval k osobnostnému rastu

Model GROW

Peter je manažér na oddelení marketingu v medzinárodnej IT firme. Jeho asistentka Alica sa mu nedávno zdôverila, že by sa chcela jedného dňa podieľať na organizovaní firemných akcií. Peter počas ich doterajšej spolupráce zistil, že Alica má na to potenciál a preto sa jej rozhodol pomôcť. Hneď sa aj pustil do hľadania spôsobu ako.

Zrejme aj ty patríš k manažérom, ktorým záleží na tom, aby ich zamestnanci neustále rástli. Možno máš rovnako ako Peter v tíme člena, ktorý by sa rád vypracoval na istú pozíciu či napredoval iným spôsobom. Vieš však, ako im s tým pomôcť? Odpoveď nájdeš v modeli GROW.

Nie je to len o cieľoch

GROW je skratka pre:

  •    Goal (cieľ)
  •    Current Reality (súčasná realita)
  •    Options (možnosti)
  •    Will (vôľa)

Predstav si tento model ako plánovanie cesty. Najskôr si určíš, kam chceš ísť (cieľ) a pozrieš sa na to, kde sa práve nachádzaš (súčasná realita). Následne zvážiš všetky možné trasy do svojej destinácie (možnosti). Napokon, keď sa rozhodneš, že sa na túto cestu vydáš, musíš si zvoliť jednu trasu, ktorej sa budeš držať a musíš byť odhodlaný prekonať všetky prekážky, ktoré sa na nej vyskytnú (vôľa). To, ako sa na jednotlivé fázy pripraviť, si povieme v nasledujúcich riadkoch.

  1.     GOAL

Cieľ by mal byť špecifický, merateľný, dosiahnuteľný, realistický a rozložený v čase (metóda SMART pre určovanie cieľov). Pri jeho stanovovaní si môžeš položiť tieto otázky:

  •    Čo chceš dosiahnuť?
  •    Keď sa ti tvoj cieľ podarí dosiahnuť, aký to bude mať pre teba a tvoj tím prínos?
  •    Je tento cieľ v súlade s tým, čo je pre teba dôležité?
  1.     CURRENT REALITY

V tejto fáze sa člen tímu zamyslí nad svojou súčasnou situáciou. Toto je veľmi dôležité, pretože to bude slúžiť ako východiskový bod. Otázky, ktoré môžu byť nápomocné:

  •    Kde sa práve nachádzate?
  •    Aké pokroky sa vám už na ceste k cieľu podarilo dosiahnuť?
  •    Čo by vám mohlo pomôcť posunúť sa ďalej?
  1.     OPTIONS

V tomto kroku zvážite všetky možnosti, ktoré pomôžu členovi tímu dosiahnuť cieľ. Spravte si brainstorming a diskutujte o jednotlivých možnostiach. Môžete poskytnúť nápady, ale nechajte hovoriť hlavne člena tímu. Spýtajte sa tieto otázky:

  •    Aké sú vaše možnosti?
  •    Čo by ste mohli ešte spraviť?
  •    Aké sú výhody a nevýhody jednotlivých možností?
  •    Aké sú prekážky?
  1.     WILL

V poslednej fáze sa člen vášho tímu zaviaže podniknúť kroky na dosiahnutie cieľa. Snažte sa v ňom vzbudiť odhodlanie a motiváciu. Vytvorte plán konkrétneho využitia vybraných možností. Môžete využiť tieto otázky:

  •    Čo urobíte a kedy to urobíte?
  •    Čo vám pomôže udržať si motiváciu?
  •   V akom časovom intervale budete sledovať progres? Denne, týždenne, mesačne?


GROW - krok za krokom

Ako by bola táto metóda využitá v praxi? Peter sa stretol s Alicou a spoločne stanovili cieľ aj cestu k nemu. Jednotlivé fázy prebehli nasledovne:

  1.     Goal

Alica si stanovila cieľ – do roka chce organizovať firemné akcie. Vie, že je to niečo, čo by ju v rámci jej práce napĺňalo. Verí, že bude vďaka tomu produktívnejšia, čo bude prospešné pre celý tím.

  1.     Current reality

V súčasnosti pracuje ako asistentka manažéra na oddelení marketingu. Na tejto pozícii je už rok, čo znamená, že má prehľad o tom, ako to tam chodí. Dokonca už mala možnosť vidieť, čo si vyžaduje organizácia podujatí. Uvedomuje si však, že ešte potrebuje na mnohých veciach popracovať ako napríklad komunikácia, či zvládanie stresu.  

  1.     Options

Spolu s Petrom prediskutovali možnosti, ako by mohla dosiahnuť svoj cieľ. Peter jej povedal, že ju postupne začne angažovať do prípravy menších akcií. Alica zas navrhla, že bude častejšie chodiť na porady ohľadom prípravy podujatí.

  1. Will

O dva mesiace sa bude organizovať rodinný deň pre zamestnancov firmy. Na jeho organizácii sa bude podieľať aj Alica. S Petrom sa dohodli, že progres k dosiahnutiu cieľa budú sledovať v dvojtýždňových intervaloch.

Bol by aj pre teba nápomocný model GROW? Možno ti dokonca pri čítaní článku prišiel na um konkrétny člen tímu, ktorému by si vďaka tejto metóde mohol pomôcť dosiahnuť jeho cieľ.

Pamätaj – GROW je skratka pre:

  •    Goal (cieľ) → špecifický, merateľný, dosiahnuteľný, realistický a rozložený v čase (metóda SMART)
  •    Current Reality (súčasná realita) → súčasná situácia = východiskový bod
  •    Options (možnosti) → brainstorming, diskusia
  •    Will (vôľa) → záväzok, motivácia
Download Best WordPress Themes Free Download
Download WordPress Themes Free
Free Download WordPress Themes
Download Best WordPress Themes Free Download
free download udemy paid course
download mobile firmware
Download Premium WordPress Themes Free
udemy course download free

E-BOOK ZDARMA:
6 PRAVIDIEL PRE EFEKTÍVNE MEETINGY

STIAHNUŤ TERAZ >>

PRIHLÁSENIE NA ODBER NÁSTROJOV NA E-MAIL

Nový nástroj každý týždeň?

CHCEM ODOBERAŤ NÁSTROJE

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vzdelávacia platforma plná soft skills nástrojov patrí pod vzdelávaciu spoločnosť SUVko Coaching, ktorá tieto nástroje preveruje a trénuje vo firemnom vzdelávaní.
Kontaktné údaje
© Copyright 2018 - SUVko s.r.o.  - Všetky práva vyhradené
Scroll Up
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram