Call script GONG-JADRO-GONG
Krátka ukážka z "obchodníckého" prostredia:
Call script GONG-JADRO-GONG
Krátka ukážka z "obchodníckého" prostredia:
Zdroj: YouTube.com
Aj ty si už zažil niečo podobné? Z neznámeho čísla sa ti ozve naliehavý hlas, ktorý sa ti snaží predať poistenie alebo bambusové ponožky. Niet sa čo diviť, že väčšina z nás je už na telefonické ponuky alergická. Čo však robiť, ak je telefonovanie klientom v tvojej náplni práce? Určite nechceš, aby ťa ľudia zaradili do rovnakej kategórie s telemarketérmi. A že ti chýba charizma Jordana Belforta z filmu Vlk z Wall Street? Nevadí.
Vyskúšaj nástroj GONG – JADRO – GONG.
Telefonická komunikácia
Úspech pri telefonickej komunikácii závisí od niekoľkých dôležitých skutočností, ktoré si možno niekedy neuvedomujeme.
GONG – JADRO – GONG
Asi najrýchlejšou cestou k odmietnutiu je začať telefonát nejak takto:
- Dobrý deň, volám sa (Meno Priezvisko) zo spoločnosti (Firma). Neruším?
Čo v skutočnosti počul klient?
- Humdy dun, volám sa mhurata huchgnajhvá zo spoločnosti ajhadhon. Neruším?
Kde teda nastala chyba?
Na upútanie pozornosti sme mali 3 sekundy a nevyužili sme ich. Svojím menom nikoho neupútaš. Naopak, ak človek započuje v dave vlastné meno, zbystrí pozornosť.
A tak to funguje aj pri telefonáte. Predtým, než sa dostaneš k tomu, kto si a prečo voláš, najprv si over, či voláš so správnou osobou:
- Dobrý deň, pán (Priezvisko)?
- Dobrý deň, volám s pánom (Priezvisko)?
Po prvej vete nechaj priestor druhej strane, aby mala možnosť zareagovať, odzdraviť a potvrdiť, že sa rozprávaš s danou osobou. Až po tomto potvrdení prichádza priestor na to, aby si sa predstavil:
- Volám sa (Meno Priezvisko) zo spoločnosti (Firma).
- (Meno Priezvisko) pri telefóne, spoločnosť (Firma).
Naozaj sa nemusíš pýtať, či nerušíš. Ak máš určenú správnu cieľovú skupinu, môžeš predpokladať, že voláš vo vhodnej dobe a že osoba má čas. Ak to tak nie je a druhá strana je zaneprázdnená, určite ti to čoskoro oznámi. V takom prípade je vhodnejšie dohodnúť sa, že zavoláš neskôr.
V jadre telefonátu je čas prejsť k veci:
V závere telefonátu spravíme krátke zhrnutie toho, kde sa stretneme, o koľkej a na ako dlho, čo si necháme aj potvrdiť.
- Je to takto v poriadku pán (Priezvisko)?
Nezabudni ani na „pusu na čelo“. O čo ide? No jednoducho o zanechanie dobrého dojmu z rozhovoru. Minimum, čo môžeš urobiť je zaželať druhej strane pekný zvyšok dňa. Ešte efektívnejšie však je byť konkrétnejší, ak sa vám klient zdôverí so svojimi plánmi na večer, víkend či dovolenku:
- Teším sa na stretnutie v pondelok o desiatej a nech sa vám víkendová turistika vydarí.
- Ďakujem za váš čas a prajem vám ešte pekný zážitok pri team-buildingu.
V dnešnej dobe nás telefonické ponuky často úplne zaplavujú. Ak je telefonovanie súčasťou aj tvojej práce, skús sa od telemarketérov odlíšiť iným prístupom, napr aj video kontaktovaním.
Telefonovanie je predsa bežnou súčasťou predaja a ak klientovi nezavoláš ty, zavolá mu niekto iný. Preto sa nenechaj odradiť a vyskúšaj nástroj GONG – JADRO – GONG.
ZHRNUTIE
Nástroj GONG – JADRO – GONG predstavuje tri časti telefonátu:
GONG
JADRO
GONG
Táto formulácia ma zaujala:
"Ak volám napríklad do firmy, tak volám v pracovnej dobe, no ak volám súkromnej osobe, nebudem ju vyrušovať v práci, ale počkám si na večer."
neviem, čo si z toho zobrať :))