Video kontakt
Možno si aj ty v poslednom období zaznamenal nárast tzv. vlogerov – ľudí, ktorí sa na internete prezentujú vo forme videí. Videá nie sú len nástrojom sebavyjadrenia, ale aj marketingu. Firmy ich vo veľkom využívajú na prezentáciu svojich výrobkov či služieb. Tam to ale nekončí. Video možno využiť aj priamo v kontakte s potenciálnym obchodným partnerom alebo zákazníkom.
O tom, že je to dôležitý nástroj, svedčia aj štatistiky firmy WordStream. Až 59% manažérov sa zhoduje, že ak by k tej istej téme mali k dispozícii text a video, vybrali by si video. Nehovoriac o tom, že ľudia si zapamätajú až 95 % informácie, ak si ju pozrú vo forme videa. Ako a prečo tento nástroj využiť aj pri nadväzovaní kontaktu? Čítaj ďalej.
Daj zákazníkovi niečo viac
Väčšina obchodníkov pri oslovovaní zákazníkov buď zdvihne telefón a dotyčnému zavolá, alebo mu pošle e-mail. Je to niečo, čo je síce zaužívané, no aj pomerne neosobné a zdĺhavé. Použitie videa pri nadväzovaní kontaktu je niečo nové a v sfére predaja to ešte nie je rozšírené. Príjemca zároveň dostane od teba čosi naviac – tvoj čas, energiu a prístup profesionála.
PREČO VYUŽÍVAŤ VIDEO KONTAKT?
KDE VYUŽÍVAŤ VIDEO KONTAKT?
AKO VYTVORIŤ VIDEO KONTAKT?
Vymeň telefón za video
Martin vlastní sieť predajní so slovenskými výrobkami. V súčasnosti hľadá nových dodávateľov, pretože by rád rozšíril sortiment. Narazil aj na web malého remeselného pivovaru. Rozhodol sa kontaktovať majiteľa a navrhnúť mu spoluprácu. Keďže rád robí veci inak, nezavolá mu, ale nahrá a pošle mu video.
Martin si vybral formu, kde bude vidno aj jeho, aj web majiteľa pivovaru. Tak teda začal: „Dobrý deň, pán Novák, na internete som našiel vašu webovú stránku. Som Martin Slovák a vlastním sieť predajní XY so slovenskými výrobkami. Rád by som rozšíril náš sortiment aj o vaše produkty. Keď si pozriete toto video, zavolám vám, aby sme sa dohodli na osobnom stretnutí.“ Popri tom, ako Martin rozprával, bolo na pozadí vidno web pivovaru, na ktorom sa postupne preklikával k jednotlivým druhom piva.
Vytvoriť takéto video ti nezaberie veľa času a môžeš si byť istý, že to na zákazníka alebo obchodného partnera spraví oveľa lepší dojem ako telefonát či obyčajný e-mail. Možno budeš dokonca prvý človek, ktorý ho takouto formou kontaktuje…
ZHRNUTIE
Video kontakt slúži na nadviazanie prvotného kontaktu s potenciálnym zákazníkom alebo obchodným partnerom. Umožní ti:
Pri vytváraní videa nezabudni na tieto veci: